poniedziałek, 3 stycznia 2011

Witam. Chcę przedstawić kilka schematów od silnika do kół napędowych (silnik fiat126p,skrzynie Żuk i fiat126p,dyfer żuk).

Takie rozwiązanie umożliwia :
  • zwężenie całego układu i niejako centralizację połączenia (silnik-napęd)
  • silnik jest umiejscowiony nad belką i o ile się nie mylę, to przód wyniesie ok.110-130cm, uwzględniając prześwit pod belką - 30cm. Jest to niepożądany  efekt wizualny np. przy szerokości traktora 120cm i dług. ok 200cm,
  • koła pasowe (o ile mi wiadomo) jako przekładnia nie są wskazane, aczkolwiek zastosowanie dużej liczby pasków minimalizuje tą wadę (ślizganie)
  • dwie skrzynie  dają zróżnicowanie siły i prędkości,  a jest to pożądane przy pracach polowych i szosowych

Takie rozwiązanie warunkuje:
  • niewielką prędkość (jak się nie mylę to max.18 km/h)
  • jest to stosunkowo proste  i łatwe rozwiązanie
  • skraca gabarytowo konstrukcje, ale nie pozwala na jej zwężenie 

Takie rozwiązanie pozwala na (poprzez zastosowanie przekładni kątowej) zastosowanie dwóch skrzyń, a zaletą tego jest:
  • zwiększona liczba biegów
  • ustawienie silnika wzdłuż osi jazdy, co zwęża całą konstrukcje
  • przekładnią można zwiększyć lub zmniejszyć prędkość na ostatnią skrzynię 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz